کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

دیگر مقالات

روش های نگه‌داری و شستشوی لباس های پنبه ای

لباس‌های پنبه‌ای که تحت عنوان لباس نخی هم شناخته می‌شوند از الیاف گیاه پنبه تهیه می‌شوند. پنبه یکی از محبوب ترین الیاف برای تولید پارچه در جهان است، بافت طبیعی پنبه را می توان در انواع لباس ها استفاده کرد. پارچه‌های نخی و پنبه‌ای را همه جا می‌توانید ببینید از ملحفه‌های روی تخت گرفته تا تیشرت و پیراهن محبوب شما ممکن است از این جنس باشند، نگهداری از این پارچه به نسبت اهمیت و کاربرد آن مهم است.

نکات شستشوی لباس های پنبه ای

نکته مثبت در مورد پارچه نخی این است که شما همیشه می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بشویید.

برای شستن الیاف پنبه ای بهتر است از آب سرد استفاده کنید، اگر پارچه پنبه ای با آب سرد شسته نشود، ممکن است سایز و ابعاد آن کوچک شود. از این رو هنگام خرید لباس های نخی سایز لباس را کمی آزادتر انتخاب کنید تا علاوه بر احساس راحتی اگر آبرفت پارچه به خوبی گرفته نشده بود و اندازه آن تغییر کرد بتوانید همچنان از آن استفاده کنید.

 این لباس‌ها باید به روش دستی و با آب سرد و یک شوینده ملایم شسته شوند. رعایت این نکات به حفظ ظاهر و دوام لباس‌های نخی منجر خواهد شد. راهکار دیگری که می‌توان برای حفظ ظاهر لباسهای تمام نخ حین شتشو به کار بست، پشت و رو کردن این لباس‌هاست اگر نگران رنگ دادن لباس هستید دمای آب را حدود۳۰ درجه انتخاب کنید و از پودر یا مایع شوینده باکیفیت در دمای پایین استفاده کنید.

اگر لباس شما درصد بالایی از پنبه است و احتمال آب رفت آن بالا است بهتر است به جای استفاده از ماشین آن را با دست بشویید.

چون الیاف پنبه بادوام است، تا زمانی که دمای آب را ملایم و متوسط انتخاب کنید پارچه آسیبی نخواهد دید.

برای حوله و ملحفه نخی که نیاز به بهداشت و تمیزی بیشتری دارند دمای آب را بالاتر بین ۴۰ تا ۶۰ درجه انتخاب کنید تا میکروب‌ها و باکتری‌ها به طور کامل از بین بروند.

بعد از شستشوی لباس، کمی آن را تکان دهید تا از چروک شدن و آب رفت بیش از حد لباس پنبه ای جلوگیری کنید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که لباس پنبه ای را بعد از شستشو در خشک کن نیندازید و برای خشک کردن آن را در هوای آزاد آویزان کنید. استفاده از خشک کن باعث چروک شدن لباس پنبه ای شما می شود.

قبل از اینکه لباس‌های پنبه‌ای را در ماشین لباسشویی بیندازید همیشه به برچسب آن‌ها دقت کنید، با اینکه جنس پنبه‌ شستشو است اما برخی از لباس‌ها یا تزئینات جانبی آن‌ ممکن است موادی داشته باشند که قابل شستشو نیستند. بنابراین حتماً به برچسب‌های روی لباس دقت کنید. اگر روی آن‌ها نوشته شده که لباس فقط باید به خشکشویی داده شود، نباید آن را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

نرم‌کننده‌های لباس، الیاف پارچه‌ ای پنبه‌ را نرم‌تر می‌کنند و چین‌ و چروک های پارچه را کاهش می دهند. با این حال، استفاده از آن‌ها برای لباس‌های پنبه‌ای ضروری نیست و انتخابش با خود شماست.

بسیاری از افراد از مایع سفیدکننده کلردار برای سفید کردن لباس‌های پنبه‌ای خود استفاده می‌کنند اما واقعیت این است که سفیدکننده کلردار، الیاف پنبه‌ای را ضعیف می‌کند. پس باید از محلول های رقیق شده به دفعات کم استفاده کنید اما در نظر بگیرید که محلول رقیق شده نیز الیاف پارچه را ضعیف می‌کند و استفاده طولانی‌ مدت از آن‌ها منجر به کهنه شدن و پوسیدگی پارچه‌ها می‌شود.

اتو کردن پارچه پنبه‌ای

برخی از پارچه‌های پنبه‌ای هنگام شستشو، بیش ‌از حد چروک می‌شوند و به اتو کردن نیاز دارند. برای اتو کردن این لباس‌ها درجه اتو را روی درجه حرارت متوسط تنظیم کنید و همیشه پارچه را پشت ‌و رو اتو بکشید. اگر نگران سوختن لباستان هستید می‌توانید پارچه‌ی دیگری را بین اتو و پارچه‌ پنبه‌ای قرار دهید. توجه داشته باشید درجه حرارت بسیار بالا هنگام اتو کردن می‌تواند الیاف نخ را بسوزاند. سوختن پارچه‌ یا زرد شدن رنگ پارچه زمانی اتفاق می افتد که الیاف پارچه شروع به سوختن می‌کند. همچنین می‌توانید برای صاف کردن چروک‌های لباس پنبه‌ای از دستگاه بخار نیز استفاده کنید که لباس شما را یکدست و اتو کشیده نمیکند اما چروک‌های بزرگ آن برطرف می‌شود.

نکات نگهداری لباس های تابستانه و نخی  

پارچه‌ها و لباس‌های پنبه‌ای مستحکم هستند به همین دلیل می‌توان آ‌ن‌ها برای مدت زمان طولانی به طور روزانه استفاده کرد. از آنجایی که لباس نخی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین لباس‌های شما است احتمال آلوده شدن آن نیز به مواد مختلف بیشتر است و برای نگهداری صحیح و افزایش عمر آن،بهتر است شما روش درست لکه بری لباس نخی را بدانید. برای نگهداری از این الیاف در شرایط مطلوب، بهتر است شلوارهای پنبه‌ای (نخی) را تا زده و داخل کمد قرار دهید، پیراهن‌های پنبه‌ای را در کمد آویزان کنید تا حد امکان از چروک شدن لباس‌ها جلوگیری شود. برای محافظت از شکل، رنگ و کیفیت این اجناس مخصوصاً لباس‌های جین بهتر است آن‌ها را کمتر شستشو دهید.

روش های از بین بردن لکه های پارچه نخی

اگر لباس پنبه‌ای شما لکه دارد، قبل از اینکه آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، سعی کنید لکه‌ها را از بین ببرید زیرا شستن آن می تواند برخی لکه ها را تثبیت کند.

هنگامی‌که برای اولین بار از یک محصول لکه‌ بر برای پارچه‌های رنگی ازجنس پنبه‌ هستند استفاده می کنید به خصوص پارچه‌های رنگ تیره‌ بهتر است ابتدا محول را روی سجاف داخلی لباس یا حاشیه لباس امتحان کنید تا مطمئن شوید که رنگ لباس را تغییر نمی‌دهد.

پاک کردن لکه روغن و جوهر  از لباس نخی

اگر لکه روغن یا مواد چرب روی لباس نخی شما ایجاد شده است قبل از اقدام به لکه بری ابتدا از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

این مایع را به آرامی روی محل لکه بمالید و چند دقیقه به همین حالت بگذارید.

حال برای پاک کردن لکه ابتدا بروشور لباس را به دقت بخوانید و از بالاترین دمایی که در آن ذکر شده است برای شستن لباس در ماشین لباسشویی استفاده کنید.

اگر لکه از بین نرفت لباس را خشک نکنید و مجددا این فرآیند را تکرار کنید.

اگر لباس نخی شما به لکه جوهر آلوده شده است ابتدا دو عدد دستمال کاغذی یا حوله کاغذی بردارید و زیر و روی لکه جوهر بگذارید و فشار دهید تا جوهر اضافی جذب شود.

دستمال را روی لباس نمالید چون لکه را گسترده‌تر و پاک کردن آن را مشکل‌تر خواهد کرد.

اگر لکه جوهر برپایه آب است از کمی پودر شوینده محلول در آب استفاده کنید و آن را روی محل لکه بمالید.

اگر لکه برپایه روغن است از الکل ایزوپروپیل یا اسپری مو استفاده کنید تا پایه آن حل شود و راحت‌تر پاک شود.

در حالتی که لباس هنوز خیس است آن را به تنهایی در ماشین لباسشویی بششویید و قبل از این که از پاک شدن لکه مطمئن نشده‌اید لباس را خشک نکنید.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد نخ پنبه امکان قابلیت تنفس و راحتی این پارچه است که آن را به یکی از پرکاربردترین پارچه‌ها در صنعت مد تبدیل کرده است.

بهتر است بدانید که چگونه از لباس نخی و پنبه‌ای خود نگهداری کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

هنگام خرید لباس های نخی و پنبه ای به درصد پنبه و کیفیت آن توجه داشته باشید و تنها به نوشته بوروشور آن اکتفا نکنید.

ما به شما خرید اجناس تابستانی و پنبه ای برندها را پیشنهاد می کنیم چرا که کیفیت پارچه لباس ها تضمینی و درصد بالایی از الیاف طبیعی پنبه در آنها بکار رفته است.

همچنین آبرفت پارچه ها قبل از دوخت به خوبی گرفته می شود و دیگر شما نگران تغییر سایز لباس پس یک بار شستشوی آن نیستید.

برند پوشاک پریمو در تلاش است اجناسی با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد، درصد بالایی از الیاف پنبه در لباس های پنبه ای استفاده می شود که هنگام استفاده از آنها احساس لطافت و راحتی را به همراه دارد.

فهرست مطالب

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user