کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

دیگر مقالات

مینیمال باشید. استایل مینیمال چیست؟ آن را بشناسید.

مینیمالیسم یک مکتب هنری است. این سبک حتی در معماری، حوزه مد و فشن و سبک زندگی رخنه کرده است. شعار این سبک؛ به حداقل رساندن و سادگی است. این سبک هر ساله طرفداران بیشتری پیدا می کند. بیشتر افراد تصوری غلط از استایل مینیمال دارند. آن‌ها متصور هستند؛ این سبک تنها پوشیدن لباس های تکراری و مونوکروم است. اما این گونه نیست. اگر علاقه‌‌ای به پوشیدن لباس های پر زرق و برق با برش‌ها و الگوهای پیچیده ندارید. اگر نمیخواهید کمدی شلوغ داشته باشید؛ و ترجیح میدهید از شر لباس ها و اکسسوری های اضافی خلاص شوید. شیکی و سادگی در استایل شما اولویت دارد. پیشنهاد می‌کنم به این جرگه بپیوندید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پیشینه

اگر بخواهید از خواستگاه این سبک بپرسید. باید بگویم زادگاه آن سرزمین نظم و سخت کوشی یعنی ژاپن است. اگر دقت کرده باشید. لباس های سنتی ژاپن بر خلاف چین، هندوستان و خاور نزدیک غرق در سادگی است. طراحان ژاپنی در قرن 19 از این سادگی الهام گرفتند، و آن را به دنیای مد و فشن وارد کردند. بر این اساس استایل مینیمال انسان را از تشویش‌های ذهنی در زندگی ماشینی دور می‌سازد.

اهداف استایل مینیمال

داشتن ذهن آرام، کاهش دغدغه ست کردن، جلوگیری از خرید هیجانی پوشاک، کاهش مصرف گرایی و به دنبال آن کمک به چرخه محیط زیست از اهداف مینمالیستی است. بدین صورت که با کم ترین آیتم ها بهترین و کاربردی ترین تیپ را به هم بزنید. از نظر لغوی هم واژه میینمال به معنای کمینه است. درست در تضاد با واژه ماکسیمال یا بیشترین است. ما همواره میدانیم تکرار برای انسان ملال آور است. و او ذاتا تنوع طلب است. بر همین اساس شاید گمان برید، اگر پیرو این خط باشید؛ حق انتخاب از شما گرفته می‌شود. بالعکس پیروی از این سبک شما را به فردی شیک پوش تبدیل می‌کند. فقط کافیست چند قاعده را بلد باشید. تا مینیمالیستی به امضای شما تبدیل شود.

 قاعده اول: کمد تکانی

در وهله اول نیاز است مینیمال بودن را از کمد خود شروع کنید. در کمد خود یک بازنگری داشته باشید. در بیشتر کمدها لباس‌هایی پیدا می‌شود که سالی یک بار هم پوشیده نمی‌شوند. لباس‌هایی که آن قدر طرح‌های شلوغ و خاص دارند. لباس هایی که قدیمی شدند یا انداز‌ه نیستند. لباسهایی که به راحتی با هر چیزی ست نمی‌شوند. در کل مقصود، لباس‌ها واکسسوری هایی است؛ که بلا استفاده مانده اند. تنها کمد شما را اشغال کرده اند. از طرفی هم دلتان نمی‌آید که آن هار ا دور بریزید. وابستگی را کنار بگذارید. انباشتگی تنها بر بار روانی شما می‌افزاید، بی آن که بدانید. فقط لباس ها و اکسسوری‌هایی را که استفاده می‌کنید نگه دارید. آن هایی را که سالی یک بار هم استفاده نمی‌کنید را به فروش بگذارید یا به فقرا ببخشید، تا به پسماند تبدیل نشوند.

قاعده دوم: خرید هدفمند

تا به حال شده است هنگامی که در حال قدم زدن در خیابان هستیید. یک لباس در پشت ویترین شما را میخکوب کند. و چند دقیقه بعد آن لباس در پاکت خرید در دستتان باشد. ممکن است بعدها کمترین مناسبتی پیش بیاید که آن لباس را در جایی بپوشید. اسم این خرید، خرید هیجانی نام دارد.یعنی در لحظه بدون در نظر داشتن نیازتان و فقط بر حسب زیبایی خرید کنید. تنها یک لباس خیلی خاص روی دستتان می‌ماند. استایل مینیمال شما را تشویق میکند که با توجه به نیازهایتان خرید کنید. لباس ها و اکسسوری‌هایی را انتخاب کنید که الگوهای ساده باشند و به دور از تجمل باشند. تجربه ثابت کرده است. آیتم های ساده به راحتی  با هر چیزی ست می‌شوند. با خرید هدفمند، دغدغه انتخاب استایل تا حد زیادی برای شما تسهیل پیدا میکند. پیروی ازمینیمالیسم تا حد زیادی برای جیب شما مقرون به صرفه است.

قاعده سوم: انتخاب رنگ

در اکثر مواقع پالت‌های رنگ محدود را به عنوان پالت مینیمال به شما معرفی می‌کنند. مخصوصا رنگ های سفید و مشکی. هیچ الزامی در استفاده از این دو رنگ نیست. در استایل مینیمال استفاده از رنگ های خنثی مبنا است. مانندخاکستری،آبی آسمانی، بژ و نود. رنگ هایی که حس آرامش را الغا کند. صرفا استایل مونوکروم نداشته باشید. ترکیب رنگ ها بستگی به مهارت و رنگ پوست خودتان دارد. حتی برای تنوع میتوانید رنگ های شاد را هم به صورت جزئی در استایل خود به کار گیرید.  

قاعده چهارم: آیتم های کاربردی

برای بالا تنه بستگی به فصل دارد. هودی و دورس های بدون طرح تک رنگ، کاپشن ها و سویشرت های بدون طرح و پالتوهای ساده تک رنگ برای فصل‌های سرد مناسب هستند. پیراهن های ساده تک رنگ در زیر کت و دورس و ژیله برای روزهای سرد بسیار مناسب هستند.

تی شرت های تک رنگ و پولوشرت‌ها (ترجیحا سفید) مهم ترین عنصر استایل مینیمال در فصل گرما به حساب می‌آیند.

شلوار جین یکی از اصلی ترین عناصر استایل مینیمال به حساب می‌آید.

استایل مینیمال دست شما را در انتخاب نوع آیتم‌های بالاتنه، پایین‌تنه و اکسسوری باز میگذارد. تنها در انتخاب رنگ دقت کنید. برای مثال تیشرت و کتونی سفید و شلوار جین را در کمد خود داشته باشید زیرا به راحتی با همه چیز ست می‌شوند. استایل مینیمال شما را به انتخاب آیتم‌های ساده و کاربردی سوق می‌دهد؛ تا دغددغه ست کردن نداشته باشید.

قاعده پنجم: اکسسوری

استفاده از اکسسوری در استایل مینیمال مانعی ندارد. تنها قاعده ‌ای که باید رعایت شود این است که؛ ساده و بدون تجمل باشد. کمربند، ساعت و دکمه ها ساده و تک رنگ باشند.

https://instagram.com/primo_iran

فهرست مطالب

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پریمو یک برند پوشاک ایرانی زیر مجموعه شرکت شیک پوش آرا سهامی خاص می باشد. آغاز به کار ما از سال 1354 با تولید پوشاک مردانه در تهران شکل گرفت و با تکیه بر اصالت و تخصص، موفق به پیشرفت و تاسیس فروشگاه های خرده فروشی با هدف عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از مبدا تولید شدیم. 

جهت همکاری

با پریمو کلیک کنید

ارسال رزومه

کليه حقوق اين سايت متعلق به شرکت شیک پوش آرا می‌باشد.

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

به اطلاع همراهان گرامی پریمو میرساند، تخفیف پلکانی پریمو به شرح زیر می‌باشد:

در سبد خرید خود بهره مند شوید.

همچنین لازم به ذکر است، محصولات دارای تخفیف، شامل تخفیفات پلکانی نمیشوند.