نگرش لباس برای موفقیت بیان می کند لباس، کسب و کار یک فرد است که هویت و شخصیت او را به علاوه هویت و چگونگی کسب و کارش و عملکر فردی و افرادی که با آنها ارتباط دارد را نشان می دهد. درواقع آنچه شما می پوشید کارت ویزیت شماست. یکی از موارد با اهمیت ارائه تصویرخوب در محیط کار است. لباس شما بخش بزرگی از این تصویر است، بنابراین پوشش مناسب، نقش کلیدی دارد. متناسب با شغل مورد علاقه تان لباس بپوشید، مناسب با شغل و جایگاهی که همیشه دوست داشته اید و فکر می کنید باید داشته باشید، نه شغلی که دارید. تحقیقات نشان داده کسانی که در محل کار لباس های شیک می پوشند اعتماد به نفس بیشتر و عملکرد بهتری داشته اند. بهتر است در انتخاب لباسی که برای محل کار خود می پوشیدحساسیت بیشتری داشته باشید. حتما نباید لباس هایی که می پوشید طرح خاص یا برندخاصی باشند.
اولین ملاقات اهمیت بیشتری دارد
این نکته در زمانی که کار جدیدی را شروع میکنید یا به مصاحبه کاری می روید، اهمیت بیشتری دارد. باید بدانید که تأثیر اولیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ظاهر شما یکی از عواملی است که افراد براساس آن درمورد شما قضاوت میکنند و دیدگاه اولیه آنها در مورد شما شکل می گیرد. اگر می خواهید ظاهر حرفه ای داشته باشید، پس باید لباسهای خود را با دقت انتخاب کنید.
افراد موفق به کفش ها اهمیت می دهند
خیلی از افراد در محیط رسمی و محل کارشان کفش های ورزشی می پوشند، درحالی که این شیوه مناسبی نیست و بهتر است کفش های جلوبسته و رسمی بپوشید که مناسب فضای کسب و کار باشند. کفش ها در دنیای کسب و کار نقش شگفت انگیزی ایفا می کنند. تحقیقات نشان داده آقایانی که همیشه کفش های شیک و تمیز و رسمی در محل کار می پوشند، قادرند به خوبی تعادل را برقرار کنند و با نفوذتر و قوی تر باشند. پس هرگز از تمیز بودن آنها غافل نشوید و سعی کنید از پوشیدن کفش هایی که کارکرده و از فرم خارج شده اند صرفنظر کرده و همیشه یک جفت کفش رسمی مناسب محل کارتان داشته باشید.
انتخاب سایز مناسب لباس اهمیت بالایی دارد
لباس پوشیدن با هدف موفقیت یعنی لباس مناسب خود را انتخاب کنید. یکی از موارد مهم انتخاب لباس سایز آن است. خیلی از افراد لباس هایی می پوشند که برایشان خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است. بلوزتان و شلوارتان باید دقیقأ متناسب با اندام تان باشد و در قسمت کمر راحت و قد آن بالاتر از مچ پا نباشد. پوشیدن لباس های سایز خودتان در محل کار به دیگران این پیام را می رساند که می دانید دارید چه کار می کنید.
لباس آراسته و همیشه اتو کشیده داشته باشید
ظاهرشدن با لباس چروک برای ملاقات و جلسه کاری یا مصاحبه شغلی، شما را فردی شلخته نشان می دهد که علاقه چندانی به کار خود ندارید و طبیعتا به دنبال این نیستید که درحرفه تان دقیق و زیرک باشید. این توجه به جزئیات لباس ها روی دیگران تاثیرخواهد گذاشت و باعث می شود تا به شما به عنوان همکار یا کارمند احترام بیشتری بگذارند. اگر برای مصاحبه کاری می روید، مصاحبه کننده حتما به شیوه پوشش و لباس تان توجه خواهد کرد و بعد از این که جلسه مصاحبه را ترک کردید هم سبک پوشش شما را در نظر خواهد داشت.
پوشش به سبک مدیران به شما اعتبار میبخشد
یکی از باورهایی که درمورد نقش لباس در موفقیت وجود دارد، این است که باید همیشه کت و شلوارگران قیمت پوشید درحالی که این موضوع درست نیست. اگر کار شما به گونهای است که باید لباس غیررسمی بپوشید، باز هم میتوانید خوشتیپ باشید. لباس پوشیدن مانند مدیران برای شما اعتبار به همراه دارد و این بدین معنی نیست که باید برای خرید لباسهای جدید پول زیادی خرج کنید. نکتهی مهم این است که توجه داشته باشید برای ارتقای شرایط کاری خود به چه لباسهایی احتیاج دارید، در واقع به دنبال لباسهای مناسب شرایط خود باشید نه لباسهایی که گران قیمت هستند.
مشخص بودن قسمت هایی از بدن اشتباه است
پوشش مناسب اعتماد به نفس را افزایش می دهد
پوشیدن لباس مناسب باعث افزایش اعتماد به نفس افراد میشود. اگرخوب لباس بپوشید، احساس خوبی خواهید داشت و این زمینهساز اعتماد به نفس است همچنین پوشش شما اعتماد بنفس شما را منعکس می کند و این نکته تاثیرگزاری است که اطرافیان تان کاملا متوجهش خواهند شد. همچنین اگر احساس خوبی داشته باشید، پیامدهای خوب دیگری هم با آن خواهند آمد، فقط چیزی را بپوشید که حس خوب را به شما بدهد تا اعتماد بنفس تان بیشتر شود و هنگام صحبت با کارفرمای آینده این اعتماد بنفس مطلوب به کمک تان بیاید.
شاید شما تواناییهای بسیار زیادی دارید و تصور میکنید همین کافی است. اما باید بگویم اثبات مهارتها، تجربه و استعدادتان به طرف مقابل کمی زمان میبرد و سخت است که شما در مدت کوتاهی خودتان را به کارفرما، همکاران و مشتریان معرفی کنید. اما اگر به نحوهی پوشش خود بیشتر توجه کنید و آن را بهبود ببخشید، تأثیر زیادی بر معرفی شما و ارتقاء جایگاه اجتماعیتان خواهید گذاشت.
مطمئن شوید که لباس و تیپ شما، پیام درست و مناسب را در کارتان منتقل می کند.
لباس هایی را بپوشید که احساس خوبی به شما می دهد، تا دیگران هم این احساس خوب را به شما داشته باشند.
کوچک ترین تغییرات می توانند تاثیرات بزرگی داشته باشند.
همچنین رابطه ی همبستگی میان نگرش فرد و نحوه ی لباس پوشیدن او وجود دارد.
همیشه آنگونه لباس بپوشید که برازنده هویت و حرفه شماست.
درکل پیشنهاد میکنیم این موارد را در استایل خود رعایت کنید تا شاهد تغییرات مثبت در جایگاه شغلی خود باشید.
نظرات کاربران